TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

13 autobusów dla Piły, w tym hybrydy. Co w SIWZ?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.08.2019 11:00:57
fot. MZK Piła

Najpóźniej na jesieni 2020 r. Piłę czeka kolejny autobusowy powiew świeżości. Miasto prowadzi przetarg na dostawę 13 nowych pojazdów klasy MAXI, w większości hybryd. Nadeszła odpowiednia chwila by przyjrzeć się szczegółom.

Warunki formalne ogłoszonego w drugiej połowie lipca przetargu omówiliśmy tutaj. Miasto szuka w dwuczęściowym postępowaniu dostawców 13 nowych autobusów klasy MAXI- sześciu z silnikami diesla i siedmiu hybryd. Te pierwsze mają znaleźć się w Pile najpóźniej do 31 sierpnia 2020 r. Na hybrydy magistrat poczeka maksymalnie dwa miesiące dłużej, bo najpóźniej do 31 października. Wszystkie autobusy będą objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową.

Wybór najlepszych ofert
Pilscy urzędnicy najlepszych propozycji dokonają w oparciu o trzy kryteria. Cena ma 60% wagi. Do 10% można wywalczyć dzięki odpowiednim warunkom gwarancji. Komplet miasto przyzna za:

  • min. 42 miesiące gwarancji całopojazdowej - 6 pkt
  • min. 66 miesięcy gwarancji na powłoki lakiernicze - 2 pkt
  • min. 144 miesiące gwarancji na trwałość konstrukcji i poszyć zewnętrznych - 2 pkt

Do 30% można zdobyć w ocenie technicznej. W zależności od części są pewne, aczkolwiek niewielkie różnice podyktowane oczywiście specyfiką każdego z typów autobusów. W hybrydach miasto premiuje:

  • szkielety wykonane ze stali nierdzewnej - 2 pkt
  • dostęp do foteli przez maksymalnie jeden stopień - 2 pkt
  • trzyczęściową szybę przednią - 3 pkt
  • certyfikat niepalności - 2 pkt
  • wewnętrzne oświetlenie diodowe - 2pkt
  • pulpit z dotykowymi ekranami - 1 pkt
  • oś przednią zależną - 1 pkt
  • szeregowy napęd hybrydowy - 4 pkt
  • magazynowanie energii elektrycznej w kondensatorach - 2 pkt
  • pojedyncze szyby boczne - 1 pkt
  • segmentowane poszycie boczne z przykręcanymi panelami - 2 pkt
  • klimatyzację z dwoma schładzaczami przestrzeni pasażerskiej - 2 pkt
  • czterocylindrowy silnik diesla - 3 pkt
  • wytrzymałość konstrukcji autobusu zgodną z R66 EKG ONZ - 3 pkt

Z kolei w dieslach mamy premię za:

  • szkielety wykonane ze stali nierdzewnej - 2 pkt
  • dostęp do foteli przez maksymalnie jeden stopień - 2 pkt
  • trzyczęściową szybę przednią - 3 pkt
  • certyfikat niepalności - 1 pkt
  • wewnętrzne oświetlenie diodowe - 2 pkt
  • oś przednią zależną - 2 pkt
  • czterobiegową automatyczną skrzynię biegów - 2 pkt
  • pojedyncze szyby boczne - 1 pkt
  • segmentowane poszycie boczne z przykręcanymi panelami - 3 pkt
  • klimatyzację z dwoma schładzaczami przestrzeni pasażerskiej - 2 pkt
  • silnik o pojemności do 7 l - 2 pkt
  • zgodność konstrukcyjna z R29 EKG ONZ - 4 pkt
  • wytrzymałość konstrukcji autobusu zgodną z R66 EKG ONZ - 4 pkt
Jakie hybrydy?

Przedmiotem pierwszego zadania jest dostawa siedmiu sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych z napędem hybrydowym dla potrzeb komunikacji autobusowej. Mają to być konstrukcje o długości całkowitej od 11,8 do 12,2 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości całkowitej maks. 3,3 m (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi). Każdy autobus musi posiadać co najmniej 85 miejsc, z tego co najmniej 25 miejsc siedzących i co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Główną jednostką napędową ma być silnik diesla spełniającymi normę Euro 6. Ma on mieć przynajmniej 145 kW mocy, pojemność skokową 4,5 - 7 l i osiągać min. 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Piła nie wskazuje na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 110 kW. Oczywiście ma być możliwy przejazd wyłącznie na nim na dystansie min. kilkuset metrów. A to poprzez wymóg funkcji start-stop.

Jakie diesle?
Przedmiotem części drugiej zamówienia jest dostawa sześciu sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych napędzanych silnikiem diesla Euro 6 dla potrzeb komunikacji autobusowej. Chodzi o pojazdy z nadwoziami o długości całkowitej 11,8 - 12,2 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości całkowitej maks. 3,2 m (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi). Każdy musi posiadać co najmniej 90 miejsc, z tego co najmniej 25 miejsc siedzących i co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. Ma to być jednostka o pojemności skokowej 6 - 11,5 l, nie słabsza niż 200 kW i osiągająca min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki będą zblokowane z przynajmniej czterobiegowymi automatycznymi skrzyniami biegów.W komorze silnika oczywiście nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Wyposażenie wszystkich autobusów
Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią uchylne okna boczne w liczbie min. siedmiu sztuk, co najmniej dwa szyberdachy i dwa wentylatory wyciągowe. Autobusy muszą być klimatyzowane za pomocą agregatów, których moc chłodnicza ma wynosić min. 20 kW. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu, portów USB dla pasażerów oraz instalacji pod montaż biletomatu. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego.

Autobusy będą wyposażone w trzy zewnętrzne diodowe wyświetlacze o standardowej rozdzielczości. W środku znajdzie się jedna tablica LED do prezentacji informacji liniowej. Nie zabraknie także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością będzie sterował autokomputer z dotykowym interfejsem. Całość ma być kompatybilna z systemem Pilskiej Karty Miejskiej.

Podsumowując...
Prosimy to samo- tak w skrócie można określić wymagania Piły w tegorocznym przetargu autobusowym. Do tego akuratne terminy dostaw, rozsądne kary umowne, więc potencjalny dostawca nie powinien narzekać. Przetarg został naprawdę z głową przygotowany.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Piła
UM
MZK Piła
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....