TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

13 autobusów dla Piły. Tylko Solaris w grze
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.08.2019 16:00:59
fot. MZK Piła, facebook.com

Dwie oferty od jednego producenta i minimalnie ponad budżetem. Tak wyszło otwarcie ofert w przetargu na dostawę łącznie 13 autobusów klasy MAXI dla Piły.- zarówno hybryd oraz diesli.

Pilskie wymagania
Przypomnijmy, że pilski magistrat prowadzi od połowy lipca dwuczęściowe postępowanie na zakup łącznie 13 nowych autobusów klasy MAXI. Przedmiotem pierwszego zadania jest dostawa siedmiu sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych z napędem hybrydowym dla potrzeb komunikacji autobusowej.

Mają to być konstrukcje o długości całkowitej od 11,8 do 12,2 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości całkowitej maks. 3,3 m (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi). Każdy autobus musi posiadać co najmniej 85 miejsc, z tego co najmniej 25 miejsc siedzących i co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Wszystkie hybrydy mają trafić do Piły najpóźniej do końca października 2020 r.

Z kolei przedmiotem części drugiej zamówienia jest dostawa sześciu sztuk fabrycznie nowych, jednoczłonowych autobusów niskopodłogowych napędzanych silnikiem diesla Euro 6 dla potrzeb komunikacji autobusowej. Chodzi o pojazdy z nadwoziami o długości całkowitej 11,8 - 12,2 m, szerokości 2,4 - 2,55 m i wysokości całkowitej maks. 3,2 m (wraz z urządzeniami klimatyzacyjnymi).

Każdy musi posiadać co najmniej 90 miejsc, z tego co najmniej 25 miejsc siedzących i co najmniej 10 dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Zamknięcie dostaw w tym zadaniu przewidziane jest najpóźniej na koniec sierpnia 2020 r.

Szczegółowo wymaganiom Piły wobec nowych nabytków przyjrzeliśmy się tutaj.

Dziś, 23 sierpnia minął termin składania ofert. Na zakupy miasto przygotowało nieco ponad 18,68 mln PLN brutto. Na największe zadanie, czyli hybrydy przewidziano budżet w wysokości 12 465 558 PLN brutto, co daje 1 447 800 PLN netto za autobus. Z kolei na diesle Piła dysponuje sumą w wysokości 6 215 908,32 PLN brutto. A to daje wycenę w wysokości 842 264 PLN netto za spalinową "dwunastkę". Przy takich szacunkach nic dziwnego, że obie otwarte dziś oferty nieznacznie przewyższają te kwoty.

Tylko Solaris
Obie przedstawił Solaris. W części hybrydowej propozycja producenta z Bolechowa to 12 613 650 PLN brutto. A to daje cenę jednostkową w wysokości 1 465 000 PLN netto. Każdy z hybrydpwych "jamników" byłby objęty gwarancją całopojazdową na 37 miesięcy.

Z kolei za sześć autobusów z silnikami diesla Solaris proponuje 6 856 020,00 PLN brutto. To daje cenę Nowego Urbino 12 w wersji pilskiej i z kompletem downsizingowym w wysokości 929 000 PLN netto. Dodatkowo każdy autobus będzie miał gwarancję całopojazdową na 42 miesiące.

Co w tej sytuacji zrobi Piła? Do hybryd wiele nie brakuje, natomiast na dieslach zaniżono wycenę. Z drugiej jednak strony liczą się dobre relacje, więc stawiamy na to, że znajdą się dodatkowe pieniądze.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Piła
UM
MZK Piła
Solaris
hybryda
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....