TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

10 Solarisów dla Wieliczki. Zaglądamy w szczegóły
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.08.2019 16:00:24 1 komentarz
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Wieliczka ma już oficjalnie komplet 10 autobusów od Solarisa. Część już służy pasażerom. Pora bliżej przyjrzeć się tym bogato wyposażonym pojazdom i z długą gwarancją.

W lipcu 2018 r. Wieliczka podpisała z Solarisem dwie umowy na zakup łącznie 10 nowych autobusów. Na ich podstawie producent z Bolechowa miał za zadanie przekazać miastu dwa typy pojazdów- osiem Nowych Urbino 12 oraz dwa Urbino 8,9LE. Oba zlecenia opiewały na niespełna 14,2 mln PLN brutto. Ceny jednostkowe autobusów wyniosły 1 180 000 PLN netto za nU12 i 1 049 000 PLN netto. Ceny pozornie wysokie, ale należy pamiętać, że autobusy są objęte gwarancją na 4,5 roku. 15 lipca nowe nabytki oficjalnie zaprezentowano mieszkańcom.

Zaczynają "dwunastki"
Każdy z ośmiu wielickich nU12 nich umożliwia podróż z nich umożliwia podróż maksymalnie 85 pasażerom, w tym 28 na miejscach siedzących. Zastosowano fotele Ster 8MU Ultra Light z powłoką antybakteryjną. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 12 foteli, a więc dosyć standardowe ustawienie w tym modelu "jamnika". Na pokład można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe i napędy firmy BODE.

Zaglądamy za tylną klapę. A tam mamy mocny komplet. Jego serce to silnik diesla DAF MX-11. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 240 kW i 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa.

Urbino 8,9LE
"Jamniki" w wersji "wielicka dziewiątka" oczywiście są mniej pojemne ze względu na metraż. Każdy zabiera na pokład do 60 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi są dostępne dwa fotele. To również wyroby Stera ze wspomnianą powłoką jak w solówkach. Dostęp na pokład jest możliwy dzięki dwóm wejściom w układzie 1-2-0. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG i napędy firmy BODE.

Niespełna dziewięciometrowe "jamniki" są napędzane silnikami Cummins ISB6.7E6C 250B. To jednostki o pojemności niespełna 6,7 l. Osiągają one 182 kW mocy oraz 982 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Zabudowana centralnie jednostka jest zblokowana z automatem Voith D854.6 Diwa.

Wyposażenie wspólne
Wieliczka premiowała poprawę bilansu energetyczny pojazdów. Aby sprostać tym oczekiwaniom Solaris wyposażył wszystkie autobusy w układ rekuperacji. A zatem obniżka zużycia paliwa oraz wydłużenie żywotności akumulatorów będą zauważalne.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewniają przesuwne okna (sześć w U8,9LE i siedem w nU12) i wywietrzniki dachowe. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji opartej na agregatach Konvekty. Autobusy są wyposażone w monitoring i biletomat bydgoskiego Pixela. Ten ostatni to zmodernizowania wersja urządzenia typu APM. Umożliwia ono płatność za bilet kartą oraz bilonem, a także doładowanie biletu elektronicznego. Nowością są także dualne kasowniki bydgoskiego producenta elektroniki.

SIP to również jego dzieło. Autobusy są wyposażone w trzy zewnętrzne wyświetlacze diodowe, z czego tylni posiada zwiększoną ponad standard liczbę punktów świetlnych. W środku również ciekawie. Mamy tam bowiem dwa rodzaje tablic LCD. Za kabiną zamontowano monitor XID230. Z boku, przed drugimi drzwiami zainstalowano XID380, czyli nic innego jak "e-korale". Do tego w standardzie głosowe zapowiedzi przystanków oraz GPS. Całością steruje najprawdopodobniej zespół składający się z autokomputera XC-6 oraz dotykowego panelu PDT10

Podsumowując- Wieliczka w naprawdę dobrym stylu zmierza do rewolucji komunikacyjnej. Autobusy w przyjemnym dla oka malowaniu i do tego z bogaty wyposażeniem to coś, co na pewno będzie bardzo ważne dla pasażerów. A jeśli pójdzie to w parze z dobrą ofertą to sukces jest praktycznie na wyciągnięcie ręki. I to jeszcze z troską o zdrowie pasażerów w cenie biletu!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Wieliczka
UM
WST Wieliczka
Solaris
  • EKO Wieliczka – 05.08.2019

    Dzięki TransInfo.pl! ✌🚌

  • Locutus – 05.08.2019

    I tylko całkowity brak integracji taryfowej z komunikacją miejską w Krakowie czyni to przedsięwzięcie osobliwym...

  • MPKtv – 05.08.2019

    https://www.youtube.com/watch?v=WhzwesVvdXE

  • Wielicka Informacja Komunikacyjna - WIK – 06.08.2019

    Dzięki <3

  • Bartek Pietrzykowski – 08.08.2019

    TransInfo.pl a kiedy zrobicie nagonkę medialną na dziadtransa markab zgierz? Ludzi wożą jak ostatnie bydło, autobusy ich to totalne złomy i śmieją się ludziom w twarz no i nie kwapią się z zakupem nowych.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....