TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

10 lat fabryki Scanii w Słupsku
Scania World 1/2003 - Opublikowano: 06.04.2003 20:59:19
10 lat fabryki Scanii w Słupsku

Kiedy w maju słupska fabryka obchodzić będzie dziesięciolecie istnienia, będzie można powiedzieć, że ma za sobą dekadę stałego rozwoju. W 1992 roku, Scania podpisała z polską, państwową spółką Kapena ze Słupska porozumienie o rozpoczęciu na jej terenie montażu ciężarówek i autobusów na polski rynek. 16 czerwca 1993 roku z linii montażowej zakładu Scania-Kapena S.A. zjechała pierwsza ciężarówka. Do momentu zakończenia montażu ciężarówek w czerwcu 2002 roku, wykonano tu blisko 8 000 pojazdów, które trafiły głównie na rynek polski i niemiecki, a w ostatnim roku produkcji także czeski. Montaż autobusów rozpoczął się w 1994 roku i w następnych latach fabrykę opuszczały spore ilości niskowejściowych autobusów miejskich Scania MaxCi. Ponadto, w latach 1995-1999 w fabryce zmontowano także 750 podwozi autobusowych.
Do końca 2003 roku słupska fabryka osiągnie zdolność produkcyjną 45 autobusów miesięcznie. Jeszcze 7 miesięcy temu, na jej terenie działała montownia ciężarówek. Dziś bramy słupskiej fabryki, w coraz szybszym tempie, opuszczają autobusy rodziny Omni. W ciągu najbliższych kilku lat do dyspozycji montażu autobusów dostępne będzie 18000 m2 powierzchni fabryki. Słupsk jest obecnie centrum produkcji autobusów miejskich Scanii. W bieżącym roku wyprodukowanych zostanie tu niecałe 300 pojazdów, ale w najbliższych latach planowany poziom produkcji ma wynieść 1000 sztuk rocznie. "Nasze autobusy są cenione za wysoką jakość." - mówi dyrektor naczelny zakładów, Lars Erik Nerback - "Nasi pracownicy czują się dumni. Trzymanie się pracy w systemie SPS (Scania Production System) pozwala realnie myśleć o osiągnięciu naszych ambitnych celów." System ten jest widoczny w całej fabryce. Każde stanowisko pracy jest wyraźnie oznakowane, a zalecenia, instrukcje obsługi i inne ważne dokumenty są w zasięgu ręki. Stanowiska są dobrze oświetlone, czyste i znakomicie wyciszone. Fabrykę przenika jakość, tak więc decyzja o powierzeniu jej produkcji autobusów dla całego koncernu wydaje się naturalna. Tutaj będą realizowane duże zamówienia. Przewoźnicy z takich rynków, jak brytyjski, skandynawski, francuski czy włoski bardzo cenią sobie wytwarzane w Słupsku autobusy - na eksport trafia 97% produkcji.

Słupska fabryka, równolegle z zakładami w Katrineholm, prowadzi intensywne prace nad opracowaniem optymalnego systemu przepływu materiałów pomiędzy trzema centrami produkcyjnymi w Europie. Poddostawcy, wytwarzający materiały dla wszystkich trzech fabryk, będą w coraz większym stopniu obecni na miejscowych rynkach. "To oczywiste, że jeśli większość prac montażowych odbywa się w Polsce, to i poddostawcy powinni w większym stopniu tutaj się zaangażować." - powiedział dyrektor Nerback.
Zakłady w Słupsku zatrudniają obecnie 250 pracowników, w tym ponad 200 osób pracujących bezpośrednio przy montażu. Wkrótce zatrudnienie zwiększy się o kolejne 40 osób, aby fabryka mogła nadążyć za planowanym wzrostem produkcji. W zakładach panuje atmosfera optymizmu i wyczekiwania. "Mamy jednak pewne trudności, wynikające z tego, że jesteśmy w trakcie transformacji z niewielkiego zakładu w duże centrum produkcyjne. Jednak przy naszych doświadczeniach z montażem ciężarówek, których składaliśmy 11 sztuk dziennie, przekształcenie to nie powinno przynieść większych problemów." - mówi dyrektor Nerback.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Scania
Słupsk
jubileusz

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....