TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

10 autobusów dla Opola: Prosimy [prawie] to samo [AKTUALIZACJA]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.06.2019 17:00:33
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Kilka nieścisłości pojawiło się w naszym przeglądzie SIWZ w opolskim przetargu na dostawę 10 nowych autobusów klasy MAXI. Zbieramy więc wszystko w całość i prostujemy. Bo zmieniły się m.in. wymagania Opola wobec silników.

Warunki formalne opolskiego przetargu opisaliśmy tutaj. Dziesięć nowych "dwunastek" z silnikami diesla Euro 6 ma zostać przekazanych miastu w ciągu maksymalnie 300 dni od podpisania umowy. Jak więc widać to duży ukłon w kierunku producentów. Każdy z autobusów będzie objęty przynajmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową. Jednak dodatkowe punkty będzie można zdobyć za wydłużenie tego okresu przynajmniej dwukrotnie.

Wybór najlepszej oferty
W Opolu dostawcę nowych autobusów wybiorą przy pomocy trzech kryteriów. Cena ma 60% wagi. Do 35% można wywalczyć w ocenie technicznej. A w niej premiowane są:

  • szkielet, poszycia i dach autobusu wykonany ze stali nierdzewnej, aluminium lub stali zabezpieczonej antykorozyjnie metodą KTL - 4,55 pkt
  • ten sam producent silnika i autobusu - 2,45 pkt
  • trzyczęściowa szyba czołowa - 3,5 pkt
  • zależna oś przednia - 3,5 pkt
  • silnik z maksymalnym momentem obrotowym min. 1050 Nm - 3,5 pkt
  • obsługa chłodnic bez konieczności demontażu - 3,5 pkt
  • czterobiegowa automatyczna skrzynia biegów - 3,5 pkt
  • co najmniej 13 foteli dostępnych z niskiej podłogi - 3,5 pkt
  • smarowanie bezobsługowe - 1,75 pkt
  • diodowe zewnętrzne oświetlenie autobusu - 1,75 pkt
  • spełnienie warunków Regulaminu nr 66 EKG ONZ - 1,75 pkt
  • spełnienie warunków Regulaminu nr 118 EKG ONZ - 1,75 pkt

Pozostałe 5% można zdobyć za objęcie autobusów co najmniej czteroletnią gwarancją całopojazdową (4 pkt) i przynajmniej dwunastoletnią na system detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika (1 pkt).

Jakie autobusy?
Urzędnicy celują w pojazdy klasy MAXI. Wszystkie muszą posiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,2 m. Umożliwią podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Co najmniej osiem foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład również ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Autobusy muszą być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Początkowo postawiono znów na downsizing. Pierwotnie miały to być małe silnik o pojemności 6,5 - 8 l. Jadnak na etapie pytań do SIWZ padła prośba o dopuszczenie możliwości zaoferowania autobusów z jednostkami o pojemności maksymalnie 10,6 l.

Miasto przychyliło się do tej prośby, a nawet poszło o krok dalej. Teraz w opolskim przetargu można zaoferować autobusy zarówno z małymi jak i dużymi silnikami. Grunt by miały one pojemność skokową między 6,5, a 12 l oraz spełniały postawiony w SIWZ wymóg średniego spalania w warunkach testu SORT2 na poziomie nie większym niż 37,5 l na 100 km.

W dalszej części wymagania co do kompletacji powerpack'a są bez zmian. Chodzi więc o jednostki o mocy 200 – 220 kW i min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silniki będą zblokowane z automatycznymi, najlepiej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Most napędowy musi posiadać przełożenie dobrane pod kątem obniżenia zużycia paliwa. W komorze silnika znajdzie się także system detekcji i gaszenia pożaru.

Wszystkie będą monitorowane i klimatyzowane. Miasto wymaga zamontowania agregatów Spheros Aerosphere lub równoważnych o mocy chłodniczej min. 30 kW. Naturalną wentylację zapewnią uchylne okna boczne oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Pasażerowie będą mogli skorzystać z ładowarek USB.

Autobusy muszą być przystosowane do montażu biletomatów, kasowników i kas fiskalnych w kabinach. System informacji pasażerskiej można powiedzieć będzie dosyć podstawowy. Ma być oparty na zewnętrznych tablicach diodowych. W środku zostanie zamontowany wyświetlacz LCD o przekątnej min. 21,5", którego zadaniem będzie prezentacji informacji liniowej. Do tego oczywiście dojdą głosowe zapowiedziach przystanków oraz GPS.

Podsumowując...
"Prosimy to samo" - tak w skrócie można podsumować opolskie wymagania. Nic dziwnego, gdyż obecny przetarg to efekt dotychczasowych, dobrych doświadczeń miasta i MZK. Do tego dosyć długi termin na dostawę, więc jeśli nie popełniono jakichś błędów, których teraz nie można wskazać to Opole może liczyć na przynajmniej jedną, satysfakcjonującą ofertę. Ale czy tak będzie przekonamy się 21 czerwca. To aktualny termin składania ofert w miejskim przetargu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Opole
UM
MZK Opole
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....